علی بابا و آینده تجارت

    مینگ زنگ

از شماره سپتامبر - اکتبر 2018

    خلاصه ذخیره به اشتراک گذاشتن نظر اندازه متن چاپ 8.95 کپی ب

مشاهده بیشتر از
شماره سپتامبر - اکتبر 2018
کاوش بایگانی

علی بابا در سپتامبر 2014 با بزرگترین IPO جهان در سرمقاله ها قرار گرفت. امروز ، این شرکت دارای کلاه بازار در میان 10 جهانی برتر جهان است ، در جهانی از والمارت پیشی گرفته است و به همه بازارهای مهم جهان گسترش یافته است. بنیانگذار جک ما به یک نام خانوادگی تبدیل شده است.

از بدو تأسیس ، در سال 1999 ، Alibaba در سکوی تجارت الکترونیکی خود رشد بزرگی را تجربه کرد. با این حال ، هنوز به نظر نمی رسد در سال 2007 وقتی یک تیم مدیریت ، که من سال قبل به آن تمام وقت پیوسته بودم ، در یک هتل خارج از ساحل در نینگبو ، استان ژجیانگ برای یک استراتژی خارج از کشور ملاقات کرد. در طی این جلسه ، مشاهدات و ایده های ناپیوسته ما در مورد روند تجارت الکترونیکی شروع به همبستگی در یک چشم انداز بزرگتر از آینده کردند و در پایان ، ما در مورد چشم انداز توافق کرده بودیم. ما "توسعه یک ایستم باز ، هماهنگ و رونق تجارت الکترونیکی را تقویت خواهیم کرد." این زمانی است که سفر علی بابا واقعاً آغاز شد.

ما متوجه شدیم که نوآوری ویژه علی بابا این بود که ما واقعاً در حال ساختن یک ایستم هستیم: جامعه ای از ارگانیسم ها (مشاغل و مصرف کنندگان انواع مختلف) در تعامل با یکدیگر و محیط زیست (پلت فرم آنلاین و عناصر فیزیکی خارج از خط بزرگتر). ضرورت استراتژیک ما این بود که اطمینان حاصل کنیم که این بستر ، تمام منابع یا دسترسی به منابع را فراهم می کند که یک کسب و کار آنلاین برای موفقیت نیاز دارد ، و از این رو از تکامل ایستم حمایت می کند.

ایستم که ساختیم در ابتدا ساده بود: ما اران و ندگان کالا را به هم پیوند دادیم. با پیشرفت فناوری ، کارکردهای تجاری بیشتری به صورت آنلاین انجام می شود - از جمله این موارد تأسیس ، مانند تبلیغات ، بازاریابی ، لجستیک و امور مالی و موارد جدید ، مانند بازاریابی وابسته ، توصیه کنندگان محصول و تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی. و همینطور که ایستم خود را گسترش دادیم تا بتواند این نوآوری ها را در خود جای دهد ، ما به ایجاد انواع جدیدی از مشاغل آنلاین کمک کردیم و بخش خرده ی چین را کاملاً از نو معرفی کرد.

امروز علی بابا فقط یک شرکت تجارت آنلاین نیست. این کار را می کنید اگر همه کارکردهای مربوط به خرده ی را انجام دهید و آنها را به صورت آنلاین با شبکه گسترده و گسترده ندگان ، بازاریابان ، ارائه دهندگان خدمات ، شرکتهای لجستیکی و تولید کنندگان هماهنگ کنید. به عبارت دیگر ، Alibaba کاری را انجام می دهد که Amazon ، eBay ، PayPal ، Google ، FedEx ، عمده ان و بخش خوبی از تولیدکنندگان در ایالات متحده ، با کمک سالم خدمات مالی برای گارنیون انجام می دهند.

از میان 10 شرکت بسیار معتبر دنیا ، هفت شرکت اینترنتی هستند که مدلهای تجاری مشابه مدلهای تجاری ما دارند. پنج مورد از آنها - آمازون ، گوگل ، و فیس بوک در ایالات متحده و Alibaba و Tencent در چین - تقریباً 20 سال است. چرا اینقدر ارزش و قدرت بازار اینقدر سریع ظهور کرده است؟ به دلیل قابلیت های جدید در هماهنگی شبکه و اطلاعات داده ای که همه این شرکت ها استفاده می کنند. ایستمهایی که مباشر آنها هستند بسیار اقتصادی تر و مشتری محور از صنایع سنتی هستند. این بنگاهها از رویکردی که من آن را تجارت هوشمند می نامم پیروی می کنند و معتقدم که این نشان دهنده منطق تجاری غالب آینده است.
تجارت هوشمند چیست؟

تجارت هوشمند زمانی پدید می آید که همه بازیکنان درگیر در دستیابی به یک هدف مشترک تجاری (خرده ی ، به عنوان مثال ، یا اشتراک سواری) در یک شبکه آنلاین با یکدیگر هماهنگ شده و از فناوری یادگیری ماشینی برای اهرم کارآمد داده ها در زمان واقعی استفاده می کنند. این مدل با فناوری پیشرفته ، که در آن بیشتر تصمیم گیری های عملیاتی توسط دستگاه ها انجام می شود ، به شرکت ها این امکان را می دهد تا بطور دینامیک و سریع با تغییر شرایط بازار و ترجیحات مشتری سازگار شوند و مزیت رقابتی فوق العاده ای را نسبت به مشاغل سنتی بدست آورند.

قدرت محاسبات کافی و داده های دیجیتالی ، سوختی برای یادگیری ماشینی است. هرچه داده های بیشتر و تکرار بیشتر موتور الگوریتمی بیشتر شود ، بازده آن بهتر می شود. دانشمندان داده ها برای اقدامات خاص ، مدل های پیش بینی احتمالی را ارائه می دهند ، و سپس الگوریتم با بارهای زیادی از داده ها را به دست می آورد تا تصمیمات بهتری را در زمان واقعی با هر تکرار به دست آورد. این مدل های پیش بینی مبنایی برای اکثر تصمیمات تجاری می شوند. بنابراین یادگیری ماشین چیزی بیش از یک نوآوری تکنولوژیکی است. این شیوه انجام تجارت به عنوان تصمیم گیری انسانی به طور فزاینده جایگزین خروجی الگوریتمی خواهد شد.

مورچه Microloans نمونه ای جالب از آنچه آینده به نظر می رسد ارائه می دهد. هنگامی که علی بابا مورچه را راه اندازی کرد ، در سال 2012 ، وام معمولی که توسط بانک های بزرگ در چین داده شده بود میلیون ها دلار بود. حداقل مبلغ وام در حدود 6 میلیون RMB یا چیزی کمتر از 1 میلیون دلار بود - خیلی بالاتر از مبلغ مورد نیاز اکثر شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SME). بانکها نسبت به شرکتهای خدماتی که فاقد هر نوع سابقه اعتباری یا حتی مستندات کافی از فعالیتهای تجاری خود بودند ، تمایلی نداشتند. در نتیجه ، دهها میلیون نفر از مشاغل در چین با مشکلات واقعی روبرو بودند
تأمین پول لازم برای رشد عملیات آنها.

در Alibaba ، ما متوجه شدیم که این ماده را برای ایجاد وام های کارآمد و کارآمد ، مقیاس پذیر و سودآور SME داریم: مقدار زیادی از داده های معامله ایجاد شده توسط بسیاری از مشاغل کوچک با استفاده از پلتفرم ما. بنابراین در سال 2010 ما یک کسب و کار پیشگام در زمینه ریزگردها را برای ارائه وام به مشاغل با مبلغی بزرگتر از 1 میلیون RMB (حدود 160،000 دلار) راه اندازی کردیم. در هفت سال فعالیت ، این تجارت بیش از 87 میلیارد RMB (13.4 میلیارد دلار) به نزدیک به سه میلیون SMEs وام داده است. متوسط ​​اندازه وام 8000 RMB یا حدود 1200 دلار است. در سال 2012 ، ما این عملیات وام را به همراه آلیپای ، تجارت بسیار موفق پرداخت ما ، برای ایجاد خدمات مورچه مالی جمع کردیم. ما به این سرمایه گذاری جدید این اسم را دادیم تا این ایده را بخاطر اینکه همه شرکت های کوچک اما زحمتکش و ضد انحصار را توانمند می کنیم را به دست آوریم.

امروز ، مورچه می تواند به راحتی وام های چند صد RMB (حدود 50 دلار) در چند دقیقه پردازش کند. چه طور ممکنه؟ در مواجهه با وام گیرندگان بالقوه ، موسسات وام فقط باید به سه سؤال اساسی پاسخ دهند: آیا باید به آنها وام دهیم ، چه مقدار باید وام بگیریم و با چه نرخ بهره؟ هنگامی که ندگان روی سیستم عاملهای ما اجازه تجزیه و تحلیل داده های خود را به ما دادند ، ما برای پاسخ به این سؤالات موقعیت خوبی پیدا کردیم. الگوریتم های ما می توانند به داده های معامله نگاه کنند تا ارزیابی کنند که یک تجارت به چه خوبی انجام می دهد ، چه رقابتی در بازار ارائه می دهد ، چه شرکای آن دارای اعتبار اعتباری بالایی هستند و غیره.

مورچه از این داده ها برای مقایسه وام گیرندگان خوب (کسانی که به موقع بازپرداخت می کنند) با افراد بد (کسانی که نمی کنند) استفاده می کند تا صفات متداول در هر دو گروه را جدا کند. سپس از این صفات برای محاسبه نمرات اعتبار استفاده می شود. البته همه موسسات وام به طرز مختلفی این کار را انجام می دهند ، اما در مورچه ها تجزیه و تحلیل به طور خودکار روی همه وام گیرندگان و تمام داده های رفتاری آنها در زمان واقعی انجام می شود. هر معامله ، هرگونه ارتباط بین نده و ار ، هر ارتباط با سایر خدمات موجود در Alibaba ، در واقع هر اقدامی که در سکوی ما انجام می شود ، بر روی اعتبار اعتباری یک شرکت تأثیر می گذارد. در عین حال ، الگوریتم هایی که امتیازات را محاسبه می کنند ، خود در زمان واقعی در حال تحول هستند و کیفیت تصمیم گیری را با هر تکرار بهبود می بخشند.

تعیین میزان وام و چقدر علاقه به شارژ نیاز به تجزیه و تحلیل بسیاری از انواع داده های تولید شده در داخل شبکه Alibaba مانند حاشیه سود ناخالص و گردش موجودی به همراه اطلاعات دقیق دقیق ریاضی مانند چرخه عمر محصول و کیفیت یک نده دارد. روابط اجتماعی و تجاری. به عنوان مثال ، الگوریتم ها می توانند فرکانس ، طول و نوع ارتباطات (پیام رسانی فوری ، پست الکترونیکی یا سایر روشهای رایج در چین) را برای ارزیابی کیفیت رابطه مورد بررسی قرار دهند.

دانشمندان داده Alibaba در شناسایی و آزمایش اینکه نقاط داده بینش مورد نظرشان را ارائه می دهند و سپس الگوریتم های مهندسی برای استخراج داده ها ضروری است. این کار هم به درک عمیق از تجارت و هم در تخصص در الگوریتم های یادگیری ماشین نیاز دارد. مورچه مالی را دوباره در نظر بگیرید. اگر نده ای که اعتباری ضعیف به نظر می رسد وام خود را به موقع بازپرداخت کند یا نده ای با اعتبار عالی به طور پیش فرض فاجعه بار باشد ، الگوریتم به وضوح نیاز به افزایش سرعت دارد. مهندسان می توانند فرضیات خود را به سرعت و به راحتی بررسی کنند. کدام پارامترها باید اضافه یا حذف شوند؟ به کدام نوع رفتار کاربر باید وزن بیشتری داده شود؟
مشاغل مهم علی بابا با یک نگاه
بازارهای خرده ی چینی

    بازار Taobao
    Tmall
    Taobao روستایی

بازارهای مرزی و جهانی

    AliExpress
    Tmall جهانی
    لازادا

تجارت عمده ی

    1688.com (چین)
    Alibaba.com (جهانی)

رسانه های دیجیتال و سرگرمی *

    Youku Tudou (فیلم آنلاین)
    تصاویر Alibaba
    موسیقی Alibaba
    ورزشی علی بابا
    UC (مرورگر موبایل)

سایر خدمات *

    AutoNavi (نقشه برداری و ناوبری)
    کوبی (خدمات محلی)
    Ele.me (تحویل)

دارایی، مالیه، سرمایه گذاری*

    مورچه مالی (شامل Alipay)
    مایبانک

تدارکات*

    شبکه Cainiao

پردازش ابری*

    علی بابا ابر

* شرکتهای بزرگ سرمایه گذار و شرکای تعاونی گروه علی بابا

از آنجا که الگوریتمهای مجدداً پیش بینی های دقیقی را انجام می دهند ، ریسک و هزینه های مورچه ها به طور پیوسته کاهش می یابد ، و وام گیرندگان در صورت نیاز ، پول مورد نیاز خود را با نرخ بهره ای که می توانند دریافت کنند ، دریافت می کنند. نتیجه یک تجارت بسیار موفق است: این عملیات میکروبلیانس نرخ پیش فرض تقریبی 1٪ دارد ، بسیار پایین تر از تخمین بانک جهانی 2016 به طور متوسط ​​4٪ در سراسر جهان.

بنابراین چگونه می توانید آن نوع تجارت را ایجاد کنید؟
تمام تصمیمات عملیاتی را خودکار کنید

برای تبدیل شدن به یک تجارت هوشمند ، شرکت شما باید تا حد ممکن تصمیمات عملیاتی را توسط دستگاههایی که توسط داده های زنده تولید می شوند و نه توسط انسانهایی که از آنالیز داده های خود پشتیبانی می شوند ، اتخاذ کنند. تبدیل تصمیم گیری از این طریق یک فرآیند چهار مرحله ای است.
مرحله 1: هرگونه مبادله مشتری "Datafy".

مورچه خوشبخت بود که به داده های زیادی درباره وام گیرندگان بالقوه دسترسی داشت تا به سؤالات ذاتی در وام دهی خود پاسخ دهد. برای بسیاری از ب
کارآیی ، فرایند ضبط داده چالش برانگیزتر خواهد بود. اما داده های زنده برای ایجاد حلقه های بازخورد که اساس یادگیری ماشینی هستند ، ضروری هستند.

تجارت اجاره دوچرخه را در نظر بگیرید. شرکت های نوپا در چین از تلفن های همراه ، اینترنت اشیاء (به شکل قفل های دوچرخه هوشمند) و سیستم های پرداخت و اعتباری موبایل موجود استفاده کرده اند تا بتوانند کل فرایند اجاره را دیتا کنند.

اجاره دوچرخه به طور سنتی شامل رفتن به یک محل اجاره ، ترک سپرده ، داشتن کسی به شما دوچرخه ، استفاده از دوچرخه ، بازگشت آن و سپس پرداخت اجاره بهای نقدی یا کارت اعتباری است. چندین شرکت چینی رقیب با ادغام فن آوری های جدید جدید با فناوری های موجود ، همه این موارد را به صورت آنلاین قرار می دهند. نوآوری اساسی ترکیبی از کدهای QR و قفل های الکترونیکی بود که هوشمندانه روند پرداخت را خودکار می کرد. با باز کردن برنامه تقسیم دوچرخه ، یک سوار می تواند دوچرخه های موجود را ببیند و یکی را در همان جا رزرو کند. پس از رسیدن دوچرخه به دوچرخه ، او از برنامه برای اسکن کد QR روی دوچرخه استفاده می کند. با فرض اینکه شخص در حساب خود پول داشته باشد و معیارهای اجاره را رعایت کند ، کد QR قفل دوچرخه الکترونیکی را باز می کند. این برنامه حتی می تواند تاریخ اعتبار فرد را از طریق اعتبار کنجد ، محصول آنلاین جدید Ant Financial برای رتبه بندی اعتبار مصرف کننده ، تأیید کند ، و این امکان را به سوار می دهد که بتواند مبلغی را برای پرداخت سپرده بگذارد و روند کار را تسریع کند. با بازگشت دوچرخه ، بستن قفل معامله را کامل می کند. این روند ساده ، شهودی است و معمولاً فقط چند ثانیه طول می کشد.

اطلاعات در مورد فرآیند اجاره ، تجربه مصرف کننده را بسیار بهبود می بخشد. بر اساس داده های زنده ، شرکت ها کامیون ها را برای جابجایی دوچرخه به آنجا که کاربران می خواهند در آنجا اعزام می کنند. آنها همچنین می توانند به کاربران عادی نسبت به وجود دوچرخه در این نزدیکی هشدار دهند. در بخش بزرگی از این نوآوری ها ، هزینه اجاره دوچرخه در چین فقط به چند سنت در ساعت کاهش یافته است.

بیشتر مشاغل که به دنبال ایجاد اطلاعات بیشتر هستند ، معمولاً اطلاعات را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا بتوانند یک مدل علی ایجاد کنند. سپس این مدل نقاط مهم داده ها را از انبوه اطلاعات موجود جدا می کند. اینگونه نیست که مشاغل هوشمند از داده استفاده می کنند. در عوض ، آنها هنگام کار و مشاغل ، کلیه اطلاعات تولید شده در طی مبادلات و ارتباطات با مشتریان و اعضای شبکه را ضبط می کنند و سپس به الگوریتم ها اجازه می دهند تا بفهمند که چه اطلاعاتی مرتبط هستند.
مرحله 2: هر فعالیت "نرم افزار".

در یک تجارت هوشمند ، کلیه فعالیتها - نه فقط مدیریت دانش و روابط مشتری - با استفاده از نرم افزار تنظیم می شوند تا تصمیمات مؤثر بر آنها به صورت خودکار صورت گیرد. این بدان معنا نیست که یک شرکت برای مدیریت تجارت خود نیاز به یا ساختن نرم افزار ERP یا معادل آن داشته باشد - برعکس. نرم افزار سنتی باعث می شود روند و تصمیم گیری سفت و سخت تر شود و غالباً تبدیل به یک stravjacket می شود. در مقابل ، منطق غالب برای تجارت هوشمند واکنش پذیری در زمان واقعی است. اولین قدم ، ساختن الگویی از نحوه تصمیم گیری انسان در حال حاضر و یافتن راه هایی برای تکثیر عناصر ساده تر آن فرآیند با استفاده از نرم افزار است - که همیشه آسان نیست ، با توجه به اینکه بسیاری از تصمیمات انسانی براساس عقل سلیم یا حتی فعالیت عصبی ناخودآگاه ساخته می شوند.

رشد Taobao ، وب سایت خرده ی داخلی گروه Alibaba ، با نرم افزار مداوم روند خرده ی انجام می شود. یکی از اولین ابزارهای نرم افزاری بزرگ که در Taobao ساخته شده است ، یک ابزار پیام فوری به نام Wangwang بود که از طریق آن اران و ندگان می توانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند. با استفاده از این ابزار ، ندگان از اران استقبال می کنند ، محصولات را معرفی می کنند ، مذاکره در مورد قیمت ها و غیره را انجام می دهند ، درست همانطور که مردم در یک گاه خرده ی سنتی انجام می دهند. Alibaba همچنین مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری را ایجاد کرد که به ندگان کمک می کند انواع جبهه های گاه آنلاین پیچیده را طراحی و راه اندازی کنند. پس از راه اندازی و راه اندازی گاه های آنلاین ، ندگان می توانند برای صدور کوپن ، ارائه تخفیف ، اجرای برنامه های وفاداری و انجام سایر فعالیت های ارتباط با مشتری ، به سایر محصولات نرم افزاری دسترسی پیدا کنند ، که همگی با یکدیگر هماهنگ هستند.
منبع :hbr.org

گردشگری سلامت داده ,تجارت ,دوچرخه ,انجام ,شرکت ,آنلاین ,خرده ی ,تصمیم گیری ,زمان واقعی ,تجارت هوشمند ,یادگیری ماشینی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود تحقیق گروه آکس - بازسازی منزل با کناف تخفیف ویژه هدایای تبلیغاتی دانلود آهنگ غمگین ایرانی